مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23503 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:30

ازدواج با جانباز در حالي كه روحيه اي ضعيف دارم صحيح است يا نه؟
حساس مسؤوليت و روحيه فداكاري شما شايان تقدير و ستايش است. افزون بر آن، خدمت به يك جانباز در پيشگاه الهي پاداشي بزرگ و اجري جزيل دارد. از جهت راهنمايي هايي كه در رابطه با ازدواج با يك جانباز جويا شده ايد بدين وسيله معروض مي دارد: ازدواج با يك جانباز شرايطي را مي طلبد كه فقدان هر يك از آنها، پس از چند صباحي، زندگي را به شكست و تلخكامي دائمي يا جدايي رهنمون مي شود: 1- شناخت و آگاهي نسبت به ويژگي هاي جسمي، روحي و مالي جانبازان و نيازهاي عاطفي و مراقبتي با سطوح مختلف جانبازي. 2- انگيزه صحيح. در اين دو بعد دو مسأله رابايد در نظر داشت: الف) داوطلب ازدواج بايد دور از انگيزه هاي مادي و كاملا خواستار خدمت به جانباز باشد. ب) محرك داوطلب نبايد عاطفه صرف باشد. زيرا تأثير و انگيزش آن پس از چند ماهي زندگي كردن، كاسته مي شود و از طرف ديگر نيازهاي روحي، جنسي و... كه قبلا به آنها اهميت نمي داد در خودش بروز مي كند و خود را در زندگي ناكام مي بيند. از اين رو درايت و تعقل را بايد با عاطفه بياميزد و حساب شده انتخاب كند. با توجه به مسائل فوق توصيه مي گردد: 1- ازدواج با جانبازان مبتلا به بيماري هاي عصبي و رواني و يا قطع نخاعي ها براي شما و كلا دختران مناسب نيست. زيرا تجربه و آمارهاي موجود نشان مي دهد كه ازدواج آنان با زنان بيوه به دلايلي مفيدتر بوده است. به عبارت ديگر زنان با تجربه اي كه چند سالي زندگي كرده اند، اگر ازدواج با اين گونه افراد را بپذيرند بهتر مي توانند به آنها كمك كنند. 2- ازدواج با جانبازاني كه از درصد جانبازي بالايي برخوردار نبوده و داراي مشكلات رواني و جنسي و عقيم بودن، نباشند امري پسنديده است و تا حدودي حق جانبازان عزيز و گرانقدر انقلاب را تأمين مي كند. البته در اين صورت نيز مناسب است چند نكته را مورد توجه قرار دهيد: 1- در انتخاب شخص تنها به مساله جانبازي فكر نكنيد، بلكه مسائل اخلاقي، رفتاري و فرهنگ خانوادگي طرف و تناسب آن با روحيات خود را بسنجيد. 2- حتماً در مورد شخص منتخب، با واحد امور خانواده بنياد جانبازان در محل خود مشورت كنيد. 3- بهتر است دوران نامزدي يا عقد را كمي طولاني كنيد تا كاملا يكديگر را بشناسيد و در صورتي كه تفاهم كامل داشتيد، زندگي مشترك را آغاز كنيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.